tag:blogger.com,1999:blog-3162887439265402520.post6894866483959147098..comments2022-07-22T16:52:45.446-07:00Comments on soul searching or just looking for fights: From Isolation to IntimacyUnknownnoreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-3162887439265402520.post-18148425929653874842012-09-27T23:02:31.160-07:002012-09-27T23:02:31.160-07:00Seos meikis senssi: suur enamus sellest raamatust ...Seos meikis senssi: suur enamus sellest raamatust seisnes juhtumikirjeldustest kuidas autor on oma kehakeele-lähenemisega aidanud autistlikke inimesi kes ei olnud leidnud maailmaga kontakti ja sulgunud sisemiste signaalide maaila läbi korduvkäitumise, automanipulatsiooni (enda puudutamise) ja põrandal - selg vastu seina - lamamise.<br />Sealjuures jooga-raamatus sain teada, et hindamine on üks u. seitsmest jooga põhielemendist. Selle nimeks on "pranayama" ja suuresti seisnebki kõhulihase ja rinnakorvi manipuleerimise: nt kui lased õhu kopsudest välja, tõstad rinnakorvi üles ja tõmbad kõhulihased sisse selgroo poole, siis selle nimi on "uddiyana bandha" ja jogid usuvad, et siis saad kontakti oma "seksuaalse energiakehaga" vms. Jooga on kummaline, aga see harjutus ise on huvitav.Semiophrenichttps://www.blogger.com/profile/08194835635665729472noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3162887439265402520.post-66887543646985154672012-09-27T17:05:56.283-07:002012-09-27T17:05:56.283-07:00Vist üpris seosetu märkus, aga see teadlikkus hing...Vist üpris seosetu märkus, aga see teadlikkus hingamisest meenutas, et Yourcenari "Opus nigrumis" on üks vinge koht, kus peategelane vedeleb päevade kaupa põrandal ja tegeleb oma keha teadvustamisega. Siinkohal kõige relevantsemat osa ma vist ei kirjutanud üles, aga siiski:<br />"Lamades selili, pingutades kõhulihaseid ja paisutades rinnakorvi, mille sisemuses müttab südameks nimetatud kergesti ehmuv loomake, tõmbas ta kopsud hoolikalt täis, püüdes end teadlikult pisemaks teha, olles lõpuks vaid taevaaluste jõududega tasakaalustatud õhukott. <br />[...]<br />Omal ajal oli ta koos Jean Myersiga töganud vagatsejaid, kes nägid inimmasinas Jumal-Looja olemasolu vankumatut tõendit, nüüd aga paistis jumalasalgajate harras austus inimese kui juhuse šedöövri vastu talle niisama suure narrusena. See varjatud võimete poolest rikas keha oli ebatäiuslik; eks olnud temagi oma lennukamatel hetkedel unistanud meist vähem algelise automaadi leiutamisest. Pöörates meie meelte viisnurka vaimusilma ees küll nii-, küll naapidi, oli ta söandanud postuleerida teistsuguseid, keerukamaid meeltekombinatsioone, mis peegeldaksid universumit täielikumalt. Keha hämarusse viiva üheksa tajumiseava nimistusse, mis Darazi talle kunagi oma kollakate sõrmede viimaseid lülisid kõverdades ette oli lugenud, suhtus ta algul kui poolbarbaarse anatoomi rohmaksse klassifitseerimiskatsesse; siiski suunas see ta tähelepanu kanalite haprusele, millest sõltuvad nii meie tunnetus kui meie elu. Meie keha puudulikkuse juures on küllalt kahe augu ummistamisest, et helide maailma meie eest lukku panna, ja veel kahe luugikese sulgemisest, et saabuks öö. Kui kolmele neist nii lähestikku asetsevaist avadest, mida peopesagi vaevata kinni katab, suruda mingi tropp, siis on olend, kelle elu ripub ära üheainsast hingetõmbest, omadega läbi. Ta kohmakas kest, mida tuleb pesta, täita, kolde juures või surnud looma villaku all soojendada, õhtul magama panna nagu last või nõtra vanakest, on pantvangiks kogu looduse käes, eriti aga inimühiskonna käes tema enese vastu. Just sellesama liha ja naha kaudu kogeb ta võib-olla kunagi piinamise õudusi; just nende vedrude lõdvenemine takistab teda ükskord kavandatut täide viimast. Kui ta vahel oma vaimu – mida ta mugavuse mõttes ülejäänud ainesest lahus hoiab – otsused kahtluse alla paneb, siis sellepärast, et see sandike sõltub kogu ülejäänud keha teenustest."myrymhttps://www.blogger.com/profile/13360173386792843451noreply@blogger.com