·

·

The PhotoReading System


Paul Scheele - The PhotoReading Whole Mind System. Learning Strategies Corporation, 1996. 169 lk

See raamat algab ülistuslausetega inimestelt väga erinevatest paikadest. Ja siis jätkub see ülistusteema mitme peatüki lõpus olevates uskumatutes edulugudes. Kui jätta kõrvale fakt, et reaalseid kiirlugemise juhiseid on vaid mõnikümmend lehekülge siis ülejäänud raamat on pooleldi veenmine ja pooleldi soovitused kuidas seda treidmargitud tehnikat tuleks kasutada (sõna PhotoReading tundub olevat igal leheküljel vähemalt kuus korda). Siiski, kõik ei ole paha. Raamatul on hea ülesehitus ja täpselt paika seatud terminid - st kerge lugeda ja mõista.
Autor soovitab mõnda raamatut lugema valmistudes seada endale kindel eesmärk (miks seda loen, millist informatsiooni ma otsin). Siis seada end lugemisvalmis: võtta kasutusele avatud kehakeel ja sügav, ühtlane hingamine. Veel mainib ta seda, et suuremad pupillid lasevad sisse rohkem informatsiooni, mistõttu soovitab lugeda pehmes valguses. Lugema asudes tuleks enne lehekülje läbilugemist vaadata hoolsa pilguga mõned sekundid see läbi, otsida välja sind huvitavad märksõnad ja formuleerida mõned küsimused, millele sa teksti lugedes võid saada vastused. Ja siis alles alustada seda intensiivset lugemist.
See intensiivne lugemine tähendab autori sõnutsi teadlikust tähelepanust "lahti laskmist". Alateadliku ja teadliku meele mahutavus pidavat olema võrreldav kümne miljardiga ühele. Seepärast tuleb loobuda teadlikust lugemisest ja lasta nö taustaprotsessidel teksti sisu mõista (lasta tekstil end "sisse imeda").
Raamatuid soovitab lugeda enne magamaminekut, kuna päeva jooksul vastu võetud informatsioon mängib suurt rolli meie unenägudes. Magamise ajal pidavat aju konstrueerima uuest infost uusi ühendusi ja nii võib enne magaminekut mõne raske tüki kirjandust läbi (kiir)lugeda ja hommikul mõista paremini selle sisu.
Minu nõustuv noogutus kuulub lausele: Often, in fact, you must read several books on the same subject to gain a deeper understanding.

0 comments:

Post a Comment