·

·

Iconfree #1

Edaspidi postitan aeg-ajalt siia ka ziine. Eeskuju rajavana muidugi A-raamatukogu enda ziini, Ikoonivaba, inglisekeelne versioon. Kuna ma olin ise üks toimetajatest, ei ole mul sisu kohta suurt kosta. Aga midagi ikka. Indreku tekstist tuleb välja, et mitte-formaalsed või "emotsionaalsed" väljendid on tähendusetud - seisukoht, millele võib vastu vaielda, sest poliitiline diskursus ei ole teaduslik diskursus (Indrekul ei ole siin sellist eristust, kuigi võiks olla). Kertu Metsa üldised seisukohad maalivad Tartu anarhistide maailmavaatest pildi, milles ma ise sees elan, niiet raske on seda vääriliselt kommenteerida. Ma ei nõustu selles kõigega, eriti alustrajavate eeldustega (nt poliitilise võimu eesmärk on hoolitseda ühiskonna heaolu eest, mis minu nägemuse järgi on hoopis midagi muud), aga selles esitatud väiteid oleks hea nt kümne aasta pärast tagasivaates kaaluda. Ökokogukondade raamatu kokkuvõte ja anonüümse krüptoanarhismi ajalugu on vahvalt spetsiifilised, selliseid võiks tulevastes numbrites rohkem olla. Marceli näitusetöö ja AR loomevõistluse koomiksid on poliitilises mõttes neutraalsed (ma kujutan ette, et AR riiulitel seisvates välis-ziinides on palju poliitilisemate sõnumitega illustratsioonid). Ära tahan märkida silmatorkava vastuolu, mis kogu teksti läbi lugemisel närima jäi: Kertu Metsa tekstis on traditsioonid või "antud seadused" halvad; ökokogukondade raamatu kokkuvõttes tuleb välja hoopis vastupidine seisukoht, et traditsioonidega sidemete kaotamisega kaotavad inimesed sideme iseendaga. Selliste asjade üle võiks A-ringis arutleda.

Allalaadimiseks inglisekeelne ja eestikeelne.

0 comments:

Post a Comment